Сучасне українське телебачення: розвиток, якість та україномовний контент

Основні тенденції вітчизняного телебачення 

В Україні є сучасне телебачення, і його продукт майже не відрізняється від світових медійних стандартів. Це, звичайно, тішить, проте й накладає певні зобов’язання. 

Телевізійні менеджери відзначають, що віднедавна вітчизняні глядачі втратили цікавість до програм російських телевізійних каналів, котрі транслювалися комерційним телебаченням України. Був час, коли у нас провалився американський медіапродукт, тому голівудське «кіномило» відтепер з’являється на екранах не так часто і не створює значного рейтингу.

Як це пояснити? Українські глядачі бажають пізнати свою реальність, а не чужу. Тривалий час вітчизняний телеефір був насиченим чужоземними продуктами, здебільшого російськими. Грав роль комерційний інтерес: приватним телеканалам було вигідно купувати готові і «об’їжджені» програми, ніж витрачати кошти на власне виробництво. А ще українські телевізійники звикли слідувати за авторитетами, переймаючи апробовані формати. Тому важливо вводити творчі новації. Але ця проблема завжди є актуальною для телебачення. Останнє є динамічною річчю. Глядачу постійно потрібні зміни і новинки. Будь-який успішний проєкт не є довговічним. Тому журналісти перебувають у перманентному творчому пошуку. 

До речі, найцікавіші вітчизняні канали є на https://prostotv.com/channels/ukranskie-tv-kanaly/ для зручності вашого перегляду з будь-якої точки світу. 

Аналізування сучасних творчих новацій у телеефірах виконується в основному через телекритику. Телеекспертами відстежуються помітні формати (найчастіше інформаційні), і вони озвучують власні міркування через інтернет та пресу.

Особливу цікавість викликали інтерв’ю відомих телевізійних менеджерів і, власне, «телезірок». Завдяки їх практичному досвіду можна збагнути суть і спонукання креативних перетворень на українському телебаченні.

Реальні шоу і ток-шоу

Сучасні телеефіри нагадують дійство. Навіть усталені за жанром новини моделюють інформаційне дійство. Їх режисери стараються, аби глядачі уявно пірнули у інформаційний вир дня, відчули його «пульс». Складові видовища є і в телевізійній публіцистиці. Вони утворили новий жанр, що нагадує шоу. Культурна чи політична дискусія певною мірою перетворюється у гру, в котру віртуально залучаються спостерігачі. Ток-шоу і наближене до нього реальне шоу формують обличчя телебачення. 

Інтелектуальні, розважальні і політичні програми є популярними. Сучасні авторитетні телеканали виробляють по декілька ток-шоу, осягаючи різні сторони громадського і суспільного життя. Тут присутня класифікація світоглядних завдань, комерційних намірів і видів аудиторії. У денних ефірах превалюють ток-шоу для студентів, школярів і домогосподарок. Вночі – для інтелектуальної аудиторії.

Телекритики вимогливо аналізують занадто розважальні ток-шоу. Проте це не зменшує їх рейтингів.

Ток-шоу є діалогом. Його особливість — в спірності. Найвагомішим у ньому є ціль віднайти зерно правди, напутній момент, спільний знаменник через зіткнення протилежних думок.

сучасне телебачення україни

Ключові завдання ток-шоу

Які функції виконують подібні передачі? 

  1. Ток-шоу вдовольняє потребу телеглядачів в спілкуванні. 
  2. Принадність передач можна пояснити ілюзією причетності глядачів до обговорення актуальних проблем.
  3. Часто автори роблять програми дещо скандальними, створюючи таким чином театр абсурду.

Іншим популярним жанром є реальне шоу. Його ключове завдання полягає в перетині межі, що розділяє персональне від привселюдного. 

Наближення якості українських телеефірів до світових шаблонів покращує розв’язання до цих пір начасної для нашої держави проблематики інформаційної безпеки. У загальнонаціональних каналів з’явилась потреба в перегляді власних творчих концепцій для об’єктивного освітлення української дійсності. 

якість українського телебачення

Розвиток нашого телебачення пов’язаний з його стильовим багатоманіттям. Впровадження жанрових нововведень робить телепродукт масовим. Двостороння комунікація, ефект видовища та решта аспектів стилю телебачення збільшують аудиторію глядачів, що посилює впливання телеефірів на спосіб мислення суспільства. А чи подобається вам сучасне телебачення України?

Стильові нововведення збільшують конкурентостійкість кожного каналу. Кожен має власну думку про якість українського телебачення. Та незважаючи ні на які прогнози, вітчизняний телепродукт лишається популярним. Його дивиться 93 % домогосподарств. Телеіндустрія проходить адаптацію до цифрових змін і викликів воєнного часу. Чимало людей в різні роки говорило про швидку «смерть» телеіндустрії. Але з часом радіо змінилося, зникло чимало друкованих видань, а телеглядачі, як і раніше, не відмовилися від перегляду телевізора. 

Вітчизняну телевізійну галузь постійно аналізують і досліджують. Щороку проводяться індустріальні дослідження для розуміння структури населення і рівня міграції. Медіагрупи теж володіють глибокими знаннями про своїх глядачів. Щодня, починаючи з 2015 року, міжнародна компанія Nielsen стежить, що та в якому обсязі дивляться близько 2600 українців. На базі цієї інформації можна робити об'єктивні висновки про реальний стан телебачення.

Больше от автора

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Вам также понравится